Etterspørselen etter IT-kompetanse blir stadig større – og med det blir konkurransen etter de beste kandidatene også hardere.Her er hvordan du kan enklere kan rekruttere IT-kompetanse for fremtiden ved å rette stillingsannonsering mot målgruppen på et av de største nisjenettstedene for teknologer: Digi.no.
Med TUJobb får du muligheten til å annonsere på nisjenettstedet Digi.no, Norges ledende publikasjon rettet mot IT-bransjen. Nettstedet har om lag 100,000 lesere ukentlig. Du når dermed ut til den største teknologiske målgruppen på nett, og får hjelp til rekrutteringen av de menneskene som kjenner denne målgruppen best.
Hvordan bruke TUJobb for å nå ut til dine IT-kandidater på Digi.no
Med TUJobb har du en rekke muligheter til å øke bedriftens synlighet ut mot både aktive og passive jobbsøkere – samt tiltrekke de beste IT-kandidatene ved hjelp av annonsering på den redaksjonelle flaten Digi.no.
Rådgiverne i TUJobb sitter på stor innsikt og kunnskap om målgruppen til Digi.no og kan dermed hjelpe deg med å utforme og spre annonser som treffer teknologene. Annonserer du gjennom TUJobb sørger vi ikke bare for at annonsen vises til relevante kandidater på våre egne nettsider, men også at den vises til et relevant publikum i sosiale medier.
7 måter Digi.no kan være til hjelp i din rekrutteringsstrategi
1) Stillingsannonse på desktop eller mobil
Med bannerannonser på IT-bransjens nettavis vil du kunne nå ut til flere, og mer relevante, kandidater som er interessert i å lese bransjenyheter og fordype seg i spennende prosjekter innenfor informasjons- og kommunikasjonsteknologi.
Besøkende på Digi.no er i modus for å lese bransjenyheter innen IT og teknologi, og med stillingsannonser vil du kunne treffe dem når de er i bransje- og fagmodus. Med stillingsbannere når du derfor ikke bare de aktive jobbsøkerne, men også de passive.
Se full oversikt over alle annonseringsmuligheter på TUJobb her.
2) Stillingskarusell
For ekstra god synlighet i en gitt periode kan stillingsannonsen profileres i stillingskarusellen.
Stillingskarusellen er en godt synlig promoteringsboks med fast plass på Digi.no sin forside og på alle artikkelsidene. Stillingene i boksen rullerer. Du velger selv om du ønsker at annonsen skal profileres i én eller to uker.
3) Stillingsannonsering i sosiale medier
Ikke alle kandidater er nødvendigvis på aktiv jobbleting. For å nå ut til de som er semi-aktive, kan du utvide din profilering til også å gjelde Facebook og LinkedIn, og dermed skape en helhetlig løsning som treffer målgruppen i flere modus.
4) Nyhetsbrev
Via Digi.no sine nyhetsbrev kan du enkelt få oppmerksomheten til akkurat den målgruppen du ønsker å nå ut til. Akkurat som at du kan kjøpe bannerplassering på forsiden av Digi.no kan du nemlig også kjøpe plassering i nyhetsbrevet.
Rådgiverne i TUJobb sitter på mest kunnskap om målgruppen på Digi.no, og vil kunne gi deg et verdifullt innblikk i hva disse menneskene er mest interessert i og hva de klikker på.
Native Stilling er en stillingsannonse som er skrevet som en innholdsartikkel med det formålet om å tiltrekke jobbsøkere via artikkeltekst og CTA (Calls-to-action). Denne teksten vil være lettere enn en tradisjonell Native Ad, og vil være både mer spisset og direkte på stillingsteksten.
Artikkelen vil publiseres på Digi.no eller Tu.no og vil ligge på forsiden under jobbseksjonen en hel eller halv uke.
Innholdsmarkedsføring kan hjelpe deg med å fange interessen til de passive jobbsøkerne og gjøre dem oppmerksom på bedriften din og de spennende prosjektene dere jobber med.
6) Firmaprofil
Firmaprofil på TUJobb er en skreddersydd profilside på vår rekrutteringsportal for teknologer og ingeniører. Denne blir produsert av vårt interne innholdsbyrå, Delta V, som er eksperter på å formulere budskap til spesifikke målgrupper.
Her får du en unik presentasjon av din bedrift på en flate hvor kandidatene ønsker å lære mer om deg. Denne siden vil ha et moderne design, et språk som treffer teknologene samt automatisk publisering av nye stillingsannonser.
Hva med de kandidatene som ikke er på aktiv jobbleting, men som er villige til å bytte jobb dersom noe interessant skulle dukke opp? Disse vil kanskje være mer interessert i å lese om bedriften og pågående prosjekter fremfor å lese stillingsannonser i form av banner.
Employer branding kan bidra til å skape et bedre omdømme for bedriften slik at dere stiller sterkere i kampen om de beste IT-kandidatene. Omdømmet bygges opp gjennom gode bransjeartikler på Digi.no, produsert av Delta V, som kan posisjonere bedriften som en opinionsleder i bransjen.
Gjennom en firmaprofil på TUJobb, eller innhold som kan øke kjennskap til bedriften, kan du enklere og raskere bygge opp selskapets omdømme slik at din bedrift kan skille seg ut som den arbeidsgiveren “alle” ønsker å jobbe for.
Les mer: Intervju: – Lønnsomhet skjer når vi rekrutterer riktige mennesker til jobben
Økt fokus på employer brand vil ikke bare gjøre det enklere å rekruttere de rette menneskene til bedriften, det vil også senke kostnaden for ansettelser. Delta V-teamet har over femti års erfaring som IT- og teknologijournalister, og har unik innsikt i hva som opptar, interesserer og engasjerer dagens teknologer.
Artikkelen er originalt skrevet: 23.05.18. Artikkel oppdatert 24.10.18.