Rekrutteringsprosessen har på mange måter blitt mer komplisert de siste tiårene,og det er ikke lenger nok å publisere en stillingsannonse for å tiltrekke kandidater.
Derfor kan det i mange tilfeller lønne seg å få eksperthjelp, både til å synliggjøre selskapet som merkevare og til å treffe de rette kandidatene – noe rådgiverne i TUJobb kan bistå deg med.
Som følge av den digitale utviklingen har flere selskaper nå muligheten til å kaste seg inn i kampen om de største talentene. Det har i mange bransjer blitt arbeidstakers marked, og toppkandidatene kan så og si velge og vrake mellom de mest attraktive arbeidsplassene.
Dersom du skal rekruttere kandidater innenfor teknologi- og IKT-stillinger bør du ha kunnskap om denne spesifikke målgruppen slik at du kan nå ut til dem i de kanalene hvor de befinner seg – med det innholdet som fanger deres oppmerksomhet.
Hva er fordelen ved å bruke en rådgiver til rekruttering og omdømmebygging?
Det er flere fordeler ved å få hjelp av rådgivere til rekruttering og omdømmebygging, eller employer branding som det også kalles. Men hvorfor akkurat TUJobb?
1) De har lang erfaring med stillingsannonsering innen teknologi
2) De har kunnskapen om hva som fungerer for å nå den rette målgruppen
TUJobb Media sitter på noen av de mest populære bransjespesifikke jobbportalene, blant annet for ingeniører, teknologer og utviklere, og har derfor dyptgående kunnskap om hvilke virkemidler og kanaler som fungerer best for å treffe disse kandidatene, enten det er med stillingsannonser eller employer branding.
De fleste bedrifter sporer sjeldent hvilke flater de ulike kandidatene kommer fra, og vet dermed ikke hvilke annonseløsninger som faktisk genererte flest søkere, synlighet og ikke minst den rette kandidaten. Ved å få hjelp til å måle og analysere disse faktorene, kunne de brukt budsjettet langt mer effektivt ved neste ansettelsesprosess og oppnådd best mulig ROI (Return on Investment) på sin rekrutteringsinvestering.
“Mange ser seg også blinde på sluttrapporter. Det er lett å se seg blind på tallene som rapporterer flere eller færre visninger, og høy eller lav trafikk. Det handler jo i bunn og grunn om treffe den ene riktige – ikke så mange som mulig. Få visninger til en høyere pris er ofte mer verdt pengene enn den rimeligere løsningen som ga flere visninger og masse søkere. Her gjelder det å legge rette grunnlaget for en sluttanalyse.” – André Lundby Nossen, Salgsleder, Stilling i TUJobb Jobb.
Leserundersøkelser viser nemlig at TUJobb er et medie hvor kandidatene ofte begynner med å se en stillingsannonse, men ikke nødvendigvis ender med å søke der og da. De fleste vender heller tilbake til stillingen senere.
Hvilke resultater kan du oppnå ved å benytte deg av TUJobbs eksperter i rekrutteringen?
Med hjelp av TUJobb kan du øke bedriftens digitale synlighet, tiltrekke flere kvalifiserte søkere og sitte igjen med en mer relevant søkermasse.
Nå ut til de riktige kandidatene
Velger du eksempelvis å annonsere gjennom TUJobb sørger de for at annonsen vises til relevante kandidater på sine egne nettsider og et relevant publikum i sosiale medier. På denne måten når du ut til flere, og ikke minst de riktige, kandidatene.
Gjør bedriften synligere, både for aktive og passive jobbsøkere
TUJobb kan også bistå med innholdsmarkedsføring slik at din bedrift blir mer synlig for søkere, både de som er på aktiv jobbjakt og de som er villig til å bytte jobb dersom noe spennende skulle dukke opp.