Rekruttering | TUJobb

Slik når vi de passive jobbsøkerne gjennom bruk av nisjenettsteder

Skrevet av Karin Lima | 26.06.19 06:51

I dagens jobbmarkedet sitter arbeidstakeren stadig mer i førersetet og det kan for mange bedrifter være en stor utfordring å få tak i de beste kandidatene. Disse er ikke nødvendigvis på aktiv utkikk etter jobb, men kan fort bli potensielle kandidater dersom de kommer over noe som vekker interesse.

Så hvordan når vi i TU Jobb egentlig ut til ingeniørene og IT-kandidatene gjennom bruk av våre teknologinettsteder?

Vi kjenner målgruppen og hjelper deg med å nå de på våre teknologinettsteder

Er det noe vi er stolte av så er det at vi kjenner målgruppene våre godt.  Dette innebærer at vi vet hvor de befinner seg, hvilke saker og fagstoff de interesserer seg for og hvordan vi skal nå ut til de. Dette er noe vi benytter i jakten på de passive søkerne ved å distribuere din stillingsannonse der den treffer. 

Ingeniører og IT-folk er i faglig lesemodus når de besøker våre teknologinettsteder, og forventer å finne relevante karriereannonser på «sitt» nettsted. For ekstra synlighet i en gitt periode kan annonsen profileres i det vi kaller «jobbkarusellen» på våre nettsteder. 

 

La oss ta en nærmere titt på hvilke nisjenettsteder for teknologer og IT-kandidater vi kan annonsere stillinger på, og hvilke segmenter vi treffer:

Digi.no 

Med rundt 100 000 unike lesere ukentlig er Digi.no Norges ledende publikasjon rettet mot profesjonelle, ledere og beslutningstakere i IT-bransjen. Her har du altså mulighet til å nå ut til en av de største IKT-målgruppen på nett. Nettstedet dekker alt fra de store internasjonale hardware/software-selskapene til de viktigste og mest toneangivende norske IT-selskapene. 

I en leserundersøkelse gjort av Digi.no går det frem at 2 av 3 jobber eller tar utdanning tett relatert til utvikling. Digi.no er derfor den perfekte plattformen å annonsere på dersom din målgruppe er innenfor programmerings-segmentet.

Teknisk Ukeblad - TU.no

Jobber eller rekrutterer du innen bygg og anlegg, energi, miljø eller arealplanlegging og industri? Da har du helt sikkert vært innom TU.no noen ganger. Det har også målgruppen du ønsker å rette deg mot når du skal rekruttere. Med 270 000 lesere og i overkant av 1 million sidevisninger i uken, har TU.no høyt potensiale for å treffe den rette kandidaten for deg.

Veier24

Gjennom Veier24 når vi bredt ut til de som jobber innenfor veg- og anleggsbransjen. Hver måned gir redaksjonen de 40.000 leserne, et helhetsbilde, med fokus på å dekke stort sett alle aspekter av bransjen. Les mer om stillingsannonsering på Veier24.no her.

InsideTelecom 

Skal du rekruttere innenfor telekommunikasjon-bransjen? Da er InsideTelecom det riktige nisjenettstedet å benytte. Med over 4500 betalende abonnenter er InsideTelecom i dag Norges største abonnementsavis for telebransjen.

TU Jobb 

Vi publiserer din stillingsannonse på vår egen jobbportal for ingeniører og IT-teknologer. Her når vi potensielle søkere i alle de ovennevnte bransjene og de fleste andre bransjene innenfor teknologi. 

For å vekke interesse hos de passive jobbsøkerne inkluderer vi annonsesynlighet via tekstlenker under relevante artikler på teknologinettstedene, slik at de også undersøker ditt karrieretilbud. 

Med profilerte stillinger øker vi synligheten av dine stillingsannonser - på det nettstedet det er riktig at de er synlige.  

Kompetansen på huset, som kjenner de du gjerne vil ha i søkerbunken din 

Rådgiverne i TUJobb sitter på stor innsikt og kunnskap om dine målgrupper og kan dermed hjelpe deg med å utforme og spre akkurat din stillingsannonse på det rette nisjenettstedet. I tillegg har vi et eget internt innholdsbyrå, Delta V, som består av skribenter som er spesialiserte i å formulere budskap som når ut til rett målgruppe. 

Delta V produserer blant annet Native stillinger. Dette er en stillingsannonse skrevet som en innholdsartikkel med formålet om å tiltrekke jobbsøkere via artikkeltekst og direkte via Call-to-Action. En Nativ Stilling blir publisert der målgruppen din befinner seg og gir derfor et stort potensiale for å ikke bare bli lest av en av de passive jobbsøkerne, men også vekke betraktelig interesse.

Stillingsannonsering i sosiale medier 

Det skal godt gjøres å ikke ha en profil på sosiale medier i 2019. Dette gjelder også innenfor din målgruppe. I en undersøkelse gjennomført på vegne av Finn.no går det frem at så mange som 8 av 10 er passive jobbsøkere. Vi har erfart at sosiale medier skaper en unik mulighet for å nå ut til disse. Med en utvidet profilering som også inkluderer Facebook og LinkedIn vil vi kunne hjelpe deg et steg nærmere din neste ansettelse av den riktige kompetansen. For å sikre at budskapet treffer riktig målgruppe følger vi egne lesere ut i kanalene, i tillegg til mediets egne segmenteringer.

Employer branding 

Employer branding kan bidra til å styrke bedriftens renommé som arbeidsgiver og dermed stille dere sterkere i kampen om de beste kandidatene. 

Vi hjelper dere med å produsere Native Stilling (omdømmebyggende artikler) og firmaprofiler. Deretter sprer vi disse i relevante kanaler, både på egne teknologinettsteder og i sosiale medier.

Slik sørger vi for at din bedrift er synlig der den treffer din målgruppe, med innhold som forteller om bedriften og pågående prosjekter.