Rekruttering | TUJobb

Hvem er Delta V og hvorfor bør du bruke dem i din rekrutteringsstrategi?

Skrevet av Karin Lima | 30.04.19 09:23

Hva om du kunne fått eksperthjelp til å styrke selskapets varemerke, produsere unikt innhold rettet mot din målgruppe og rekruttere de mest kvalifiserte kandidatene? 

Med hjelp fra Delta V kan du det. Men hvem er Delta V og hvorfor bør de være en del av din strategi for rekruttering?

Merkevarebygging har blitt en stadig viktigere del av rekrutteringsstrategien og det finnes i dag mange ulike måter å bygge opp selskapets employer brand på. Uansett om du velger å satse på innholdsmarkedsføring, profilering på bransjenettsteder eller rekruttering i sosiale medier er det derimot én ting du er nødt til å ha på plass: god kjennskap til målgruppen.


Skal du rekruttere ingeniører eller teknologer bør du derfor få hjelp av noen som vet hvordan du gjør employer branding mot akkurat denne målgruppen, og vet hva som fungerer. Teknisk Ukeblad Media har noen av landets mest populære bransjespesifikke nettsider for de ulike yrkesgruppene, som TU.no for ingeniører og teknologer, digi.no for IT-profesjonelle og Våreveger.no for vei- og anleggsbransjen. De sitter dermed på store mengder informasjon om hva som fungerer på denne målgruppen – og en rekke strategier for employer branding og rekruttering.

Med hjelp fra Delta V, som er mediehusets interne digitalbyrå, kan du få verdifull eksperthjelp til din rekrutteringsstrategi. Men hvilke tjenester tilbyr Delta V?

Hva er Delta V?

Delta V er, kort fortalt, et digitalbyrå som hjelper deg med tre ting: Øke selskapets digitale synlighet; nå ut til din målgruppe med unikt innhold; og styrke selskapets varemerke.



Dette er et byrå innad i mediehuset Teknisk Ukeblad, landets største nisjenettsted for ingeniører og teknologer. Delta V tilbyr en rekke tjenester som skal hjelpe bedrifter med å tiltrekke de rette kandidatene og bygge opp varemerket. Noen eksempler på disse er:

  • Konseptutvikling av innholdsbaserte digitalkampanjer
  • Storymining
  • Innholdsproduksjon
  • Native Ads
  • CoBranding i sosiale medier
  • BrandStory

Gjennom arbeidet Delta V legger ned i hver eneste kampanje kan du oppnå en bedre profilering av selskapet, og trekke til deg flere passive jobbsøkere, og en høyere andel relevante kandidater.


Med relevante og interessante virkemidler, historiefortelling og en forståelse for målgruppen hjelper Delta V deg med å utforme og utføre et kampanjebeløp som når ut til de menneskene du ikke når via tradisjonell markedsføring og stillingsutlysning. Kampanjene Delta V utfører er spesielt effektive på de mer kompliserte ansettelsene der målgruppen har høy grad av spesialisering, lett for å få seg jobb og generelt sett oppleves som vanskelig å rekruttere.

Byrået kan også bygge opp din posisjon som opinionsleder i bransjen ved å bistå deg med publiseringen av egne thought leadership-artikler i de rette miljøene, for eksempel Tu.no og Digi.no.

Med over femti års erfaring som teknologi-journalister, markedsførere og digitalrådgivere har Delta V forutsetningen for å skrive innhold som bringer interessante og relevante budskap til målgruppen.

Interessert i å vite mer om hvordan det er å samarbeide med Delta V? Se hele prosessen, steg for steg, her.

Hvorfor ressursene i Delta V bør være en del av din rekrutteringsstrategi

  • Du når ut til over en million unike brukere i uken
  • De kjenner målgruppen best
  • Du får flere kvalifiserte søkere
  • Det kan hjelpe deg med å tiltrekke de kandidatene som ikke er på aktiv leting etter jobb
  • Det er en effektiv måte for omdømmebygging

Artikkelen er originalt skrevet: 04.04.18. Artikkel oppdatert 30.04.19.